полезные ресурсы:








Язычество и все что с ним связано.

Предыдущая Следующая


Покажем теперь, как факт существования наших предков-язычников отразился в церковных поучениях против язычества, в летописях, свидетельствующих о преследовании язычников, о разрушении их культовых объектов, а также в законодательных документах органов государственной власти, которая занималась организацией этих преследований и расправ с нашими предками-язычниками, воплощая поучения церкви.
Наиболее полная подборка документальных государственных и церковных источников по этой тематике приводится в работе Н.М.Гальковского (Борьба христианства с остатками язычества в Древней Руси, т. 1,2 - М.:Изд. "Индрик", 2000). Мы приводим только указание на некоторые самые важные источники, чтобы подтвердить факт невозможности легального существования языческого религиозного объединения во времена царской России.
Типографская летопись ростовского летописца XV века свидетельствует о том, что крещение Руси князем Владимиром сопровождалось разрушением языческих святилищ, оказанием давления на киевлян и насильственным отрывом детей от родителей, чтобы отправить их на церковное обучение:

"А самъ прииде къ Киеву и повеле коумиры избивати, овы иссещи, а дроугиа огневи предаша. Перуна же повеле прявязати къ коневи к хвосту и влещи изъ горы по Боричеву на Роучай, и 12 моужъ приставиша бити жезлиемъ. Се же не яко древу чюющу, но на поругание бесоу, иже прелщаше симъ образомъ человекы, да возмездие прииметь отъ человькъ. Вель еси, Господи, и чюдна дела твоя! Вчера чтимъ отъ человекъ, а днесь пороугаемъ! Вле-чемоу же ему по Роучаю къ Днепру, плакахуся его невернии людие, еще бо не бяху приали святого крещениа, и привлекше вриноуша и в Днепръ. И пристави Володимеръ: "Аще где принесеть и, то и отревайте его отъ брега, дондеже порогы проидеть, ти тогда останитеся его". Они же повеленое сътвориша. И яко поустиша и, пройде порогы сквозе, изверже и ветръ на Рень, и оттоле прослоу Перуна Рень, якоже и до сего дни словеть. Посемъ же Володимеръ посла по всемоу градоу, глаголя: "Аще кто не обрящется на реце, богать или оубогъ или нищъ или работникъ, противенъ мне да боудеть". Се слышавше людие, с радостию исходяхоу, радующеся и глаголюще: "Аще бы се не добро было, не бы сего князь и боляре приали". Наоутрея же изыде Володимеръ с попы царицыны и Корсоунскыми на Днепръ, и снидеся бес числа людии. И влезоша въ воду и стоаху овии до шии, а друзии до персий, младенцы же отъ брега, а дроузии младенцы дръжаще, свершени же бродяхоу, попове же молитвоу творяще стоаху. И беаше видети радость на небеси и на земли, толико душъ спасаемыхъ. А дьяволъ стояще, глаголя: "Оувы мне, яко и отсоудоу прогонимъ есмь! Зде бо мняхъ жилище себе имети, яко зде не соуть оучениа апостольска, ни соуть ведоуще Бога, но веселяхся о слоужбе ихъ, еже слоужахоу мне, и се оуже побеженъ есмь отъ невегласа, а не отъ апостолъ, ни мученикъ; не имамъ оуже царствовати въ странахъ сихъ". Крестившимъ же ся людемъ, и идоша кождо въ домы своя. Володимеръ же радъ бывъ, яко позна самъ Бога и людие его, возревъ на небо и рече: "Боже, сътворивый небо и землю, призри на новыя люди своа сиа и дажь имъ, Господи, оуведети тебе, истиннаго Бога, якоже оуведаша страны христьанскыя, и оутверди вероу в нихъ правоу и несъвратноу, и мне помози, Господи, на соупротивнаго врага, да надьяся на тя и на твою дръжаву, побеждоу козни его". И сие рекъ, повеле роубити церкы и поставляти по местомъ, идеже коумири стоаху. И постави церковь святаго Василиа на холме, идеже стоаше коумиръ Пероунъ и прочий, идеже творяхоу требы князи и людие. И нача по градомъ ставити церкы и попы и люди на крещение приводити по всемъ градомъ и по селомъ. И пославъ имати нарочитыхъ людей дети и даати ихъ на оучение книжное. Матери же чадъ сихъ плакахуся по нихъ, еще бо не бяхоу ся оутвердили верою, но яко по мертвецехъ плакахуся."

Предыдущая Следующая
Ресурс волхва Рыбина Андрея Николаевича
© 2009


 
Hosted by uCoz